My reis as skrywer − Rika du Plessis

Vanaf ’n jong ouderdom  is ek verslaaf aan lees. Ek het een na die ander mooi liefdesverhaal verslind en gedroom daarvan om self eendag te skryf. Kort na ek getroud is, het ek ’n kursus in skryfkuns gedoen, maar het eers baie jare later daarvan gebruik gemaak. Kinders grootmaak en werk het voorkeur geniet.

My suster, José Esterhuysen, het uit die bloute ’n boek by LAPA Uitgewers – toe nog JP van der Walt – gepubliseer. Net daar het ek besluit, as my sus dit kan doen, kan ek ook. Ek het my storie geskryf en vir LAPA Uitgewers gestuur. Ek moes dit nog op ’n tikmasjien doen, want ek het nie ’n rekenaar besit nie.

Toe ek een dag die manuskrip in die pos terugkry, het ek gedink: ‘Wel, ek hét probeer’, en die pakkie oopgemaak om die bladsye op te skeur en weg te gooi.

Dit het nie gebeur nie. Saam met die manuskrip was daar ’n brief. Die uitgewers het van my storie gehou, maar die verhaal was hopeloos te lank, verkeerd aangebied en nog ander, kleiner struikelblokke. Ek moes die verhaal verkort en oorskryf.

Nou ja, met die tikmasjien moet jy alles oordoen.

Ek het my verhaal drie keer oorgeskryf, maar ek het sulke wonderlike bystand van die uitgewers ontvang dat dit nie saak gemaak het nie. Die manuskrip is aanvaar en Wewersvlei se mense het die lig gesien.

Daarna was daar geen keer aan my nie, die stories het mekaar verdring in my kop. Vir die tikmasjien het ek egter nie meer kans gesien nie, maar moes eers ’n rekenaar bemeester.

mark-peters-sad-writing

Sedertdien het 63 boeke die lig by LAPA Uitgewers gesien, en daar is nog drie op pad. Ek het ook vir Hartbees Uitgewers sewe boeke met ’n bietjie speur- en spanningselemente  geskryf.

Rika se volgende twee Romanzas, Ridder van die branders en Liefde in die Karoo, verskyn in Mei en Junie 2017!

Gedurende die hele tydperk het ek geleer dat ’n mens nooit te oud is om iets nuut te leer nie. My uitgewers is die mense wat die grootste bydrae tot my skryfloopbaan gelewer het, want hulle het my stap-vir-stap touwys gemaak – vir ’n beginnerskrywer beteken dit die wêreld. Elke keer wanneer ek met ’n varsgedrukte boek in my hand staan, dink ek terug aan die eerste een!

Koop nou Kristel se bosbewoner: http://bit.ly/2mZka0H

Leave a Reply

