WEES JOU EIE MUSE − Rosita Oberholster

Wat lees jy op die oomblik?

Op die oomblik lees ek niks nie. Ek gebruik elke minuut tot my beskikking om te skryf. My vierde Romanza kom Desember uit, en ek het sopas nog ’n manuskrip voltooi, en ’n nuwe een begin. Maar Koors − Deon Meyer wag vir my.

Wat doen jy wanneer jy nie skryf nie?

Tussen my skryfwerk en ons onderneming in Moorreesburg is daar maar min tyd vir ontspanning, maar wanneer ek ’n spaar tydjie het, skilder ek graag.

 Wat is jou grootste vrees?

Dis ’n moeilike vraag. Mens het maar altyd vrese en dis moeilik om een uit te sonder, maar ek dink as jy ’n ouer is, dan draai jou grootste vrese maar altyd om jou kinders.

Watter boeke lê op jou bedkassie?

Geen boek haal ooit my bedkassie nie. Ek lees soos ’n besetene en wanneer ek met ’n boek begin, dan hou ek nie op voor dit nie klaar is nie. Ek sit graag so na as moontlik aan die kombuis en lees, sodat ek nie te ver hoef te loop vir koffie nie.

 f02e5abdb78e0323b34491809503e38a

Hoe gaan jy te werk as jy ’n boek begin?

Ek gaan sit agter my rekenaar, en ek begin. Dit is seker nie die regte manier nie, maar dit is hoe dit die beste vir my werk. Beplanning was nog nooit vir my van enige nut nie, want ek hou nie daarby nie.

Wie is jou skryfrolmodelle?

Daar is baie skrywers wie se boeke ek terdeë geniet, en vir wie ek die hoogste agting het, maar daar is twee skrywers wat vir my uitstaan bo almal. Chanette Paul en Sophia Kapp. Ek is net heeltemal versot op albei se skryfstyl.

Wat is die grootste uitdaging vir jou om romanse te skryf?

Om my heldinne fyn opgevoed en ordentlik te hou. Omdat hulle altyd in hulle vroeë of middel dertigs is, is dit soms baie moeilik om hul humeure te beteuel! Vroue van daardie ouderdom laat hulle nie maklik voorskryf nie.

c89d958d937d07f5ce0a4042cbc3c0bb

Watter eienskappe moet ’n held hê om jou hart te steel?

Natuurlik moet hy aantreklik, groot en sterk wees. Hy moet geen nonsens van niks en niemand vat nie, maar hy moet ook ’n sagte kant aan hom hê. ’n Baie sagte kant, veral waar dit kom by die vrou van sy hart.

 Hoe het jy begin skryf?

Ek wou nog altyd skryf. My ouers, en die eerste twee onderwyseresse wat ek gehad het, het ’n onsterflike liefde vir boeke by my gekweek. Eendag het ek iets soortgelyks aan ’n Romanza gelees, en begin wonder of dit dan regtig so moeilik is om te skryf. Ek het letterlik, onmiddellik my rekenaar nadergetrek en begin. En so is Sy Fosforvrou gebore. Dit was die heel eerste maal dat ek my hand aan papier gewaag het om te skryf, en dit is ook die eerste keer aanvaar vir publikasie. Dit is iets waarop ek baie trots is, en ewig dankbaar voor is. Ek weet nie of ek sou aanhou skryf het as my eerste manuskrip afgekeur sou word nie. Ek glo nie.

 Het jy romanses gelees voor jy dit self begin skryf het?

O, ja. Hordes. My ma het aan ’n boekklub behoort en ek het ’n fees gehad. Ek lees romanses al vandat ek elf jaar oud is. Ena Murray, Paula en Wille Martin het later soos familie gevoel.

Daar is baie mense wat graag wil skryf. Wat sou jy sê is die eienskappe waaroor ’n voornemende skrywer moet beskik?

As lees nie jou passie is nie, gaan dit byna onmoontlik wees om te skryf. Lees so veel as moontlik in die genre waarin jy graag wil skryf. Deursettingsvermoë is ’n absolute moet, dit klink na pret om te skryf, maar die werklikheid is veel anders. Dit is baie harde werk wat nie vra watter tyd van die dag of nag dit is nie.

Wat was die kosbaarste les wat jy by ander skrywers geleer het?

ABC. Apply Butt to Chair and start typing/writing. Ek weet nie wie dit gesê het nie, ek het dit eendag op Romanzalesersblog raakgelees. Dit is al wat werk. Dit help nie om vir die muse te sit en wag nie. Sy is ’n wispelturige madam wat haar nie laat aanjaag nie. Wees jou eie muse.

 14370150_1198716596841796_9051164508364585677_n

Wat wens jy, jy het geweet toe jy begin skryf het? 

Ek wens ek het vroeër geweet dat niemand vir my manuskrip gaan lag nie. Dat wanneer jy ’n manuskrip vir ’n uitgewer stuur die antwoord bloot ja of nee gaan wees. (Eintlik is dit logies, nè?) Ek het soveel kosbare tyd verlore laat gaan omdat ek nie die guts gehad het om dit vir LAPA Uitgewers te stuur nie. Ek dink dit het meer as ’n jaar in my laai gelê voor ek dit gepos het.

Troue in ’n Towerbos is jou derde Romanza. Het die moeilikheidsgraad van skryf toe- of afgeneem?

Dit is beslis moeiliker. Mens groei in die proses, en jy probeer heeltyd jouself verbeter. Dit is geen geringe taak nie.

 

troue-in-n-towerbos-voorblad_high-res

Troue in ‘n towerbos is nou beskikbaar. Koop by LAPA: http://www.lapa.co.za 

Wat is daar vir jou in die pyplyn?

Ek wil die beste skrywer wees wat ek kan wees. Dis ’n groot miskien, maar ek wil graag in die toekoms ’n studierigting in die lyn van letterkunde aanpak.

 

4 thoughts on “WEES JOU EIE MUSE − Rosita Oberholster

  1. kristelloots says:

    Rosita, mooi storieboeknaam wat jy het! Cliffordene, ek verstom my aan hoeveel moeite julle hiermee doen. Die bypassende prentjies ingesluit. Jy/julle is oulik, hoor!

    • Rosita says:

      Baie dankie, Kristel. Ja, ek sou natuurlik iets soos Anna verkies het, aangesien ek ten minste veertien keer my naam moet herhaal en drie keer spel voor mense dit onthou! Cliffondene doen ongelooflik baie moeite, dit is tog te lekker om al die Romanza-beweging op sosiale media te sien.

Leave a Reply

