Serena Steyn is aan die woord

Wie is jou rolmodel wat jou skryfwerk betref?

Suid-Afrikaanse skrywers soos Jeanette Ferreira, Deon Meyer, Andre P. Brink, en andere.

Wat is jou  gunstelingaanhaling?

JRR Tolkien, my gunstelingskrywer: “Those who had asked me for more information about hobbits eventually got it, but they had to wait a long time; for the composition of the Lord of the Rings went on at intervals during the years 1936 to 1949; a period in which I had many duties I did not neglect, and many other interests as a learner and teacher that often absorbed me.”

In Suid-Afrika is baie min voltydse skrywers. Hierdie aanhaling het vir my baie beteken gedurende tye wat ek ’n huishouding en gesin, ’n werk en stokperdjies saam met my skryfwerk moes balanseer.

Wat is noodsaaklik op jou lessenaar (behalwe jou rekenaar) om lekker te kan skryf?

My woordeboeke, ’n notaboek en pen om idees neer te skryf.

Wat is die belangrikste les oor skryfkuns wat jy geleer het?

Ek dink dit is: “Jy moet net gaan sit en skryf”. Van my beste boeke het gekom in die moeilikste tye van my lewe. Dis asof iets in my net oorneem en die storie vloei voort, ongeag.

jack-kerouac-typewriter

Watter spesifieke eienskap moet ’n held hê om jou hart te steel?

Integriteit. My vrouwees skop ook in − hy moet darem iets vir die oog wees, nie net fisiek nie, maar hy moet ook ’n aantreklike persoonlikheid hê.

Wat is jou grootste skryffiemies?

’n Netjiese manuskrip. Ek gaan my manuskrip baie kere deur en kyk na baie faktore voor ek dit afstuur.

Wat doen jy wanneer jy nie skryf nie?

Ek lees baie, stap, kyk voëls, brei, kyk gholf op televisie en werk in my tuin.

Wat is jou grootste vrees?

Om onthoof te word. Veral omdat ek ’n Christen is en dikwels met traktate die strate invaar, word die ISIS spook baie werklik.

Wat is jou grootste uitdaging wanneer jy ’n romanse skryf?

Ek het twee: dat my karakters uniek moet wees en om die storieidee, die eerste proef, klaar te skryf. Ek haal ’n storie uit die lug. Daarna werk mens met iets konkreet.

Watter inspirasiesaadjie was die begin van Eilandvuur?

Ek het my idee van ’n eilandstorie en persoonlike hartseer met my kleindogter, Sonja, gesit en bespreek (die boek is aan haar opgedra), toe sê sy, “Ouma bedoel ‘n ‘payback’?” Ek het aanvanklik bedoel om my held ’n meer ongenaakbare karakter te maak, toe stap Alain Picault op die blaai en neem oor. Hy is een van die lekkerste helde waarmee ek nog gewerk het. ’n Mense-mens.

Werk jy aan ’n volgende manuskrip? Kan ons ’n sneak preview kry?

Ek probeer om sodra ek ’n manuskrip afstuur met die volgende een te begin. My volgende manuskrip gaan einde Junie uitgewer toe, so ek kan nie te veel uitlaat tot dit aanvaar is nie. Ek kan wel sê dat my heldin nie die standaard heldin is nie en dat dit in ’n lekker Suid-Afrikaanse milieu afspeel.

Watter boeke lê op jou bedkassie?

The Private Life of Plants −David Attenborough; Asterix en Cleopatra; Ontdek groot katte, Kulture van die wêreld.

Wat sal jy as hoogtepunt van jou loopbaan uitsonder?

Toe ek by die NALN-museum in Bloemfontein my eerste ‘hygroman’ Vuurgety op die uitstalrak gesien het en dit onder die tien topverkopers in Suid-Afrika was.

Aan watter skryfgewoonte (van jouself of ander skrywers) het jy ’n broertjie dood?

Pretensie en die neersien op ander se werk. Daar is ruimte vir alle genres en ’n groot verskeidenheid lesers daar buite.

Noodsaaklike reisgenote in hierdie lewe:

My God en Verlosser Jesus Christus en die Heilige Gees met Sy raad en bystand. My man, seuns, skoondogters en kleinkinders, vriende.

Wat is jou grootste kopseer in verband met publisering?

Ek dink daar is nie altyd genoeg geleentheid om verskillende genres te publiseer nie. Die swak ekonomie maak risikos ongewens. Dankie tog vir Internet Publisering.

Waar het jy vir Laverne Rieckert gaan haal?

Ek was in die wagkamer by die x-strale vir ’n jaarlikse ondersoek, toe tel ek ’n oorsese glans- vrouetydskrif op, en sien Laverne (in vermomming). Soos my navorsing gevorder het, het die karakter begin vorm aanneem. Haar liefde vir kinders kom van ’n vriendin af wat straatkinders bevriend en later ’n vooghuis vir hulle opgerig het. Mens kry uitsonderlike mense.

shutterstock_63868810

 

Leave a Reply

