Jeanette Stals: die speurder agter Katoog

Katoog is LAPA Uitgewers se eerste spanningsroman vir 2016; ons leer ken die skrywer agter die pen.

Ek sal die gelukkigste persoon in die wêreld wees as:

Alle hulpelose en magtelose skepsels (mense sowel as diere) iemand kon hê wat vir hulle omgee. Te veel kinders word verwaarloos –  fisies sowel as emosioneel . Hulle dwaal rigtingloos dwaal en kom nooit by ’n sinvolle, gelukkige bestaan uit nie. Te veel honde en katte is aan bitter slegte omstandighede blootgestel. Die mens het eeue gelede honde begin ‘domesticate’ wat beteken hulle is van mense afhanklik gemaak. Ons behoort hierdie verantwoordelikheid ernstiger op te neem.

Ek’s niks as dit nie was vir…

Gesien in die wyer konteks van die skrywers milieu, ’n onbekende beginner wat een klein vissie is in ’n GROOT dam met REUSE visse wat daarin swem. Maar nietemin dankbaar om my daar te bevind.

As ek verveeld is …

My dae en jare is eintlik te kort om plek te hê vir verveling. Sou eerder meer tyd wou hê om te lees en te skryf. Wie weet? Met meer tyd op hande sou ek dalk ’n beter antwoord kon verskaf op hierdie vraag.

Vrede omring my as…

Mooi musiek speel of as ek my in die ongerepte natuur bevind.

Waar wil jy op vakansie gaan?

Enige van Afrika se wildreservate. Ek is veral lief vir die Kruger-wildtuin. My ander keuse sou wees iewers afgeleë soos Ysland, die Amerikaanse of Suid Amerikaanse wildernisgebiede. Ek sien elke keer op TV nuwe en onbekende plekke waar die natuur min of meer nog in beheer is.

Watse verrassings is in jou beursie?

Alles wat ek normaalweg mag nodig kry, buiten veel geld.

Ek kan regtig leef sonder…

Mense, maar seker net vir ’n beperkte tyd. Het dit nog nie regtig uitgetoets nie en dalk werk dit gladnie.

Niks, ek herhaal niks, kom tussen my en my…  

My kinders en familie.

Wat’s jou gunsteling  woord?

Moet ek een kies? Soveel ongelooflik beskrywende, emosioneel belaaide en bloot pragtige woorde in ons geliefde taal.

My trooskos is…

Lindt se donker sjokolade! Die Orange Intense as dit beskikbaar is.

download

Wie is Jeanette Stals as sy van haar skrywerstoel af opstaan?

’n Ouer vrou met vier seuns en twee kleinkinders, gelukkig getroud met ’n gawe man. Doodgewoon en niks om oor huis toe te skryf nie.

Wat is jou skryfproses? Het jy ’n vaste roetine of skryf jy organies?

Mens kan dit seker organies noem. Word gewoonlik baie vroeg wakker met idees en stemme (dialoog) wat deur my kop loop. Skryf dan tot ongeveer 10:00. Daarna droog dit op en doen ek liewer iets anders.

Wat was die moeilikste aspek van die skryfproses van hierdie boek, en hoekom?

Om die manuskrip oor en oor te lees en te verfyn was nogal tydrowend en nie so bevredigend soos om die gebeure die eerste keer nuut en vars te beleef en beskryf nie.

280bdedf4881401925786869ae69df88

Waarom die spanningsgenre? Is dit een van jou gunstelinggenre?

Ek hou baie van spanningsverhale. Die wie, wanneer en hoe is vir my interessant, maar ek vind veral die waarom fassinerend. Ons weet almal wat reg en wat verkeerd is. Wat kan dus die redes wees waarom mense sekere besluite neem en soms teen hulle beterwete daarmee deurdruk?

Wat was vir jou die belangrikste: plot, karakter, ruimte, atmosfeer of tema?

Ek raak nogal betrokke by en lief vir my karakters, maar moes noodwendig ook aan die ander aspekte aandag gee. Anders werk dit mos nie.

Het jy, nadat Katoog vir publikasie aanvaar is, in alle opsigte na jou keurder geluister?

Min of meer, ja. Soms in die stilligheid geswets, maar eindelik aanvaar die mense met die ondervinding weet van beter. Veral nadat ek gesien het hoe die veranderings wat ek implementeer die manuskrip in die geheel  verbeter.

katoogFacebooktweede2

Enige wyse woorde of skrywersgeheime vir voornemende skrywers? Ek sou wil vra: Sien jy kans om

  1. vir BAIE ure hard te werk?
  2. Om na kritiek te luister sonder dat dit jou persoonlik ontstel? (Of jy nou daarmee saamstem al dan nie)
  3. Om oor en oor te werk aan aspekte waar dit nodig blyk te wees

Indien ja op hierdie vrae, gaan dan voort en geniet dit! Daar is sekerlik min beroepe waaruit jy soveel genot sal put.

 

Leave a Reply

