Verby die omslag: Felicia Snyman

Felicia Snyman se eerste Romanza, ’n Duisend keer ja, het pas verskyn. Ons leer ken die vrou agter Christabella en Le Roux se verhaal.

Beroep: Ek is ’n prokureur en voltydse regsdosent

Woon in: Die pragtige Jakarandastad, Pretoria.

Stokperdjies: Ek jag, speel kitaar, doen pilates, fliek, sing en dans! Ek skryf graag gedigte, maar hou dit as bloot ‘n stokperdjie. Dan speel ek ook soms golf en geniet dit om rugby te kyk.

Troeteldiere: ’n Boston Terrier, genaamd Rocky Snyman

Ek sal die gelukkigste persoon in die wêreld wees as …

Al my boeke gepubliseer kan word en ek eendag blywende voetspore in die Afrikaanse taal kan nalaat. Indien ek iemand se lewe kan verryk soos my ouers my lewe het.

Liefde is soos …

Ou plate. Dit laat jou verlang na mense wat jy nie ken nie, weet hoe om ’n hartseer hart te laat sing en daar is altyd die opgewekste verrassings. Net soos die liefde: dit laat jou spontaan lag, skielik huil, jy wil dans van blyskap en soms wil jy net toegevou word in die beskerming daarvan.

download

Ek’s niks as dit nie was vir…

My twee wonderlike ouers en my lieflike suster nie. Hulle het my al die geleenthede gebied waaroor ek kon droom en nog meer. Kan ook nie my ondersteunende familie en vriende vergeet nie.

As ek verveeld is …

Luister ek musiek en sing uit volle bors saam. Soms ontwikkel dit in ’n bietjie liggaamlike bewegings ook.

Vrede omring my as…

Ek omring is deur die skoonheid wat God gemaak het; plaas, see, berge. Of in my huis is met ’n lekker glas rooiwyn en ’n plaat wat speel.

Waar wil jy met vakansie gaan?

Egipte! Dit is die een plek wat ek vandat ek ’n kind was wou besoek. Dink dit is ’n fassinerende land met soveel onverklaarbare verskynsels.

images

Watse verrassings is in jou beursie?

Skuifspelde, haarknippies en skaammakende foto’s van my en my ouer suster.

Ek kan regtig leef sonder…

Tegnologie. Veral ’n selfoon. Ek mis briewe, lang gesprekke en ’n huistelefoon wat lui. (Kan net nie my skootrekenaar wegneem nie!)

Niks, ek herhaal niks, kom tussen my en my…

Boston Terrier nie!

Wat’s jou gunstelingwoord?

Afrikaans!

Afrikaans Stamp

My trooskos is…

Mamma se kos. En tee! Tee kan selfs ’n gebroke hart genees…

Jy eerste romanse het pas verskyn. Vertel ons bietjie die storie: het jy ʼn oproep of ʼn e-pos gekry? Hoe het jy gevoel? Wat het jy gedoen om die geleentheid te vier?

Dit was ’n Saterdagoggend. Ek was besig om assistent te speel vir my tandarts-vriendin (so bietjie navorsing vir ’n boek dalk) toe ek die e-pos ontvang het. Dit was angswekkend. Ek was te bang om die e-pos oop te maak. Die nuus was ongelooflik! Ek wou begin huil en lag en sommer alles deurmekaar. En dit is presies wat ek en my vriendin gedoen het. Ons het amper op en af gespring en nie ’n vlieënde piering omgegee of die pasiënt dink ons is die kluts kwyt nie! Daarna het ons dit gaan vier met soetgoed en iets in ’n langsteelglas. Dit was die grootste voorreg om die goeie nuus te ontvang. Dink ek en my gesin vier dit nou nog!

Waar sonder kan jy nie leef nie?

Tee, musiek en Labello (‘lip-ice’)

Wie is jou drie gunstelingskrywers?

As ek vinnig moet dink, op hierdie oomblik: Deon Meyer, Ena Murray en Nicholas Sparks.

As jy drie mense na ete sou nooi (lewend of dood), wie sal dit wees?

Anthony Hopkins, dink hy is ’n ongelooflike interessante en talentvolle mens; my oorlede ouma Annetjie, sy was die stylvolste mense wat ek al ooit teëgekom het en Dot Serfontein, sy is ’n merkwaardige voorbeeld vir elke vrou.

Wat was die beste raad wat jy oor skryf ontvang het en van wie?

Eerstens: By die skryfskool in Potchefstroom: kreatiwiteit val nie uit die lig uit nie. Wees bereid om agter jou werk te staan en dit te verdedig, maar ook te luister na goeie raad en gesonde en opbouende kritiek.

Tweedens: My familie: “Gaan sit op jou bas en skryf. Moenie verskonings, soos skrywersblok, soek nie.”

Watter boek kan jy herhaaldelike lees?

Dokter Delmarie deur Ella van der Mescht! Dit is een van die eerste liefdesverhale wat ek gelees het en ek lees dit elke jaar weer. Liefdesverhale − ek is mal daaroor om my gunstelingdele oor en oor te lees.

Werk jy tans aan ’n boek?

Jip. Ek is amper klaar met die manuskrip vir ’n Romanza. Ek is ook besig met die beplanning van ’n volgende boek waarvan my karakters my net eenvoudig nie met rus wil laat nie. Hul storie moet vertel word en ek is die uitverkore tikster.

14762-Typewriter

As jy vir ’n dag as ’n ander bekende skrywer kan leef, watter skrywer sal dit wees? En hoekom?

Deon Meyer. Hy het al soveel bereik en is trots om in sy taal te skryf. Hy maak ’n impak in die Afrikaanse letterkunde deur sy taal-spore diep te trap. Hy skryf eerlik en op die man af. Ek glo daar was kere wat hy ook wou tou op gooi, maar dink nie dit het hom ooit gestop nie. Miskien as ek voorbarig kon wees, sou ek ook Dina Botha wou wees. Vir die eenvoudige rede om uit te vind waar kom al haar lieflike storie idees vandaan.

Waarom romanse-genre? Is dit een van jou gunsteling genre?

Romanse-genre is verseker een van my gunstelinggenre. Verhoudings is waaroor die lewe gaan of dit nou werksverhoudings, broers en susters of die alombekende liefdesverhouding is. Daar is soveel gevoel in die romanse-genre. Jy kan saam met dit leef, groei, droom en reis na plekke waar jou hart en siel weer vrolik sing. Ek wil daardie gevoel by lesers tuis bring.

Watter boek/e is op die oomblik op jou bedkassie?

My Bybel; Kambro-kind deur F.A Venter; Ware noord deur Elsa Winkler; Tjoklits vir die siel deur Susan Coetzer; Confessions deur James Patterson en Ballade vir ’n enkeling deur Leon van Nierop. Ek is seker wat mense ’n reeks-leser sal noem. Ek is gaande oor lees en sal iets in elke genre aandurf.

As jy nie ’n skrywer was nie, sou jy … wees?

Steeds ’n regsdosent. Die regte is ’n veranderende en interessant veld waarin mens daagliks iets wys kan word. Dit is deel van my passie om mense te help om hul volle en intellektuele potensiaal te bereik. Ek sal nooit kan ontvlug van my honger na leer, lees en skryf nie.

In jou volgende lewe sal jy graag ’n … wil wees?

’n Hond in ons huis. Hulle word oorlaai met liefde en bederfies. Hulle kan heeldag lê en word behoorlik bedien. Al tel hul ’n bietjie gewig op word hulle net mooier en kry nog meer speelse komplimente.

Op ’n ernstiger noot sou ek graag ’n beroemde persoon wou wees, vir een rede en een alleen: Om die mag te hê om ’n verskil te maak, om mense te onderrig en te lei om hul drome en potensiaal te bereik, ongeag hul agtergrond en tekortkominge.

Enige wyse woorde of skrywersgeheime vir voornemende skrywers?

Dit klink baie clichè: maar glo in jouself en jou drome. Moenie opgee nog voordat jy probeer het nie. En lees! Lees soveel as wat jy kan. Die beste lesers is ook die beste kritici.

Leave a Reply

